نمایشگاهها بهترین مکان برای آشنایی با محصولات جدید شرکتهای مورد علاقه ما و حتی شرکتهای جدیدی که در موردشان چیزی نمی دانیم هستند . با وجود صدها محصولی که در نمایشگاهها یافت میشود مسلما وقت کافی برای دیدن تک تک محصولات و صحبت در مورد آنها وجود ندارد لذا سه نکته مهمی که کمک می کند تا بازدید موفقی داشته باشید را بیان می کنیم
1-نگاهی به لیست شرکت های حاضر در نمایشگاه
قبل از هر چیز به لیست شرکت های حاضر در نمایشگاه یک نگاهی بیندازید . گرچه ممکن است این مسئله به صورت کلیشه ای مطرح شود ولی هنوز هم بسیاری از بازدیدکنندگان این مورد را نادیده می گیرند . برگزارکنندگان برا ی اینکه شما تجربه بهتری داشته باشید لیست شرکت کنندگان را تهیه می کنند . لذا کسانی را که قصد دارید ملاقات کنید از قبل مشخص نمایید .
2-چهارچوب زمانی خود را اعلام کنید
بسیاری از شرکت کننده ها در مورد فروش در زمان نمایشگاه مطالب زیادی می دانند ولی باز هم باید در مورد زمان بندی بازدید کنندگان یاد بگیرند.
اگر زمان شما محدود است و وارد یک غرفه میشوید می توانید پس از کمی از توضیحات , مودبانه اعلام کنید که زمان کوتاهی وقت دارید و باید به غرفه دیگری سربزنید و به گرفتن یک کارت ویزیت و یا بروشور اکتفا کنید .
با برنامه ریزی دقیق قبل از حضور در نمایشگاه و فقط با بررسی شرکتهای حاضر در نمایشگاه می توانید غرفه هایی را که می خواهید , بازدید کنید و با دست پر از نمایشگاه خارج شوید . هرچند ممکن است نتوانید همه محصولات و یا شرکتها را ببینید ولی با دانستن اسامی شرکتهای حاضر در نمایشگاه می توانید بعدا با آنها تماس بگیرید .
یک برنامه ریزی کوچک می تواند تجربه خوبی از بازدید از نمایشگاه برایتان باشد
3-و اما شما غرفه داران عزیز طرحهای جدید خود را برنامه ریزی کنید
زمانی را به بازدید از سایر غرفه ها اختصاص دهید . از همکاران حاضر درغرفه خود سوال کنید که آیا غرفه های مشابه شما جذابیت خاصی دارند یا خیر ؟ اگر جوابشان مثبت یود نحوه ارائه و معرفی خود را بهبود دهید تا بتوانید با انها رقابت کنید