مدیر برگزاری نمایشگاه امتک گفت: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه جلب توجه نخبگان کشورمان و جلب سرمایهگذاری در این حوزه است چرا که این صنعت توانسته علاوه بر اشتغالزایی، سایر صنایع را در خدمت خود بگیرد.
علیرضا قدوسی با بیان این مطلب افزود: اگر مدیران، نخبگان و سرمایهگذاران و مسئولان گردشگری با صنعت تفریحات، سرگرمی و اوقات فراغت آشنا شوند، متوجه خواهند شد که گستره بسیاری از فعالیتهای بزرگ و منحصر به فرد میتواند در پیشروی فعالیتهای اقتصادی آنان قرار گیرد. وی در ادامه گفت: 1600 شهربازی در ایران وجود دارد و حدود 260 شرکت در این خصوص فعال هستند و 250 هزار نفر از طریق این صنعت امرارمعاش می کنند، با این وجود نقطه ضعف این صنعت در ایران، عدم اطلاع بسیاری از وجود، عملکرد و جایگاه آن در توسعه اقتصادی است. وی گفت: شهربازی پرچمدار صنعت گردشگری در ایران است و اولین شهربازی ایران در اتوبان کودک در امیریه و حرفهای ترین آن با بهرهگیری از تجهیزات ایتالیایی در پارک ارم زده شد.
قدوسی اظهار داشت: با این وجود این صنعت هنوز توسط مسئولان دیده نشده است و شرکتهای ایرانی سازنده تجهیزات این صنعت، با اتکا به توان بازاریابی خود، توانستهاند در این حوزه صادرات داشته باشند.
وی گفت: در نمایشگاه سال گذشته به تجار ترکیه تجهیزات خود را فروختیم و آنها نیز با درج برند ترکیه تجهیزات ایرانی را به نام خود به اروپایی ها فروختند.
مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت تفریحات شهربازی اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی تجهیزات شهربازی کشورمان، سابقه صادرات تجهیزات خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بسیاری دیگر از کشورها را دارند چرا که قیمت تجهیزات ایرانی بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی آن است و این مسئله سایر کشورها را ترغیب می کند که تجهیزات ما را که از نظر استانداردها مطابق استانداردهای روز جهان است، خریداری کنند.